top of page

תרגיל בכתיבה/ דמיון לריפוי: כבר יש לך את זה

התרגיל הזה בנוי על הרעיון של להרגיש עכשיו את מה שאין, את מה שאני רוצה להגיע אליו.

כמו שריר, שככל שנעבוד איתו הוא יתחזק, כך גם מצבים נפשיים ותודעתיים. ואני אסביר:

בפעם הראשונה שתפגשו דבר חדש תסתכלו עליו מכל הכיוונים להבין מה זה, להכיר. בפעם השניה, תסתכלו פחות כי יש דברים שאתם כבר יודעים על זה. בפעם החמישים בקושי תעיפו מבט. מה שקרה פה זה שבהתחלה יצרתם קשרים חדשים במוח, אח"כ המוח כבר הכיר וכל פעם שהסתכלתם חיזקתם את הקשרים עד שהמידע נהיה זמין מאוד. כשנוצר קשר במוח בין נוירונים הוא יכול להתחזק או להתרופף ואפילו להיות מוסר, תלוי בכמה אנחנו חוזרים על הפעולה. ככה נוצרים הרגלים ואמונות. וגם רגשות שחוזרים על עצמם נהיים הרגל. למשל מי שחווה יותר עצב, הרגש הזה זמין לו יותר, הגוף מתרגל לחומרים המופרשים בעת עצב ו"מתמכר" אליהם. כשהרגש הזה מגיע זה מרגיש לנו כמו להיות בבית.

לכן, אם אני רוצה ליצור אפשרות למשהו חדש ושונה להגיע אני צריכה לאמן את ה"שריר" עוד לפני שזה קרה. למשל:

אם יש לי כאבי גב כבר שנים, ואני לא יכולה לדמיין עצמי בלי כאבי גב, אני יכולה להתחיל לדמיין את החיים עם גב בריא וקל.

או אם אני חשה בדידות, אני יכולה להתחיל לדמיין מי אהיה כשארגיש עטופה ואהובה.

או אם אני לא מצליחה למצוא זוגיות כבר הרבה זמן, יעזור לי לדמיין את החיים בתוך זוגיות.

נתתי פה דוגמאות מאוד שונות זו מזו, ואני יודעת שהן לא פועל יוצא של מה שכתבתי למעלה, כי אם מבוססים על עוד עקרונות, אבל כרגע נניח לכך ואתן דרך לתרגל את זה.

גילו שכשאדם מדמיין משהו או כשהוא עושה אותו בפועל, אותם אזורים במוח מופעלים ולכן שימוש בדימיון הוא כלי מאוד עוצמתי.

התרגיל פשוט מאוד - מדמיינים בצורה כמה שיותר מפורטת איך החיים נראים בלי המחשבה/ הכאב או איך הם נראים עם התחושה/ הרגש וכו'.

אפשר לכתוב את זה, ואז תמלאו לפחות שני עמודים ותכניסו פנימה כמה שיותר חושים - מה אתם רואים, הריח שיש, התחושה בגוף, המחשבות, מה שאתם שומעים ותתמלאו ברגש. אחרי שכתבתם או תוך כדי תעצמו עיניים ותטמיעו את החוויה בגוף. וגם תחזרו לקרוא בזה מידי פעם באותו האופן.

אם זה בלי כתיבה, תתחילו מהרפיה לגוף - עוצמים עיניים ועוברים איבר איבר ומרגישים אם הוא רפוי ומרפים. שמים לב לנשימה. ואז מתחילים לדמיין. שוב, לערב כמה שיותר חושים ולהרגיש את זה.

אפשר לרקוד את זה/ לנגן את זה וכל דרך שטובה לכם לבכניס את הדבר החדש הזה לחייכם.

מוזמנים לכתוב שיתופים ושאלות למטה ואענה לכם.

bottom of page