top of page

המלצת ספר - אחים ללא יריבות/ אדל פייבר ואליין מייזליש

ספר משובח שנותן כלים מעולים להורים. הוא עוסק בשאלה החשובה מתי ואיך להתערב בריבים של ילדים, מלמד איך להימנע מהשוואות, ואף מציע רעיונות שיקרבו בין אחים ויחזקו את הקשר שלהם.

הגישה של הספר הומניסטית ומלמדת אותנו לראות את המורכבות בתוך הריבים של ילדינו – את הצרכים השונים והרגשות העמוקים שמובילים אותם לריב. גם אם לפעמים זה נראה לנו ריב טיפשי ומיותר, יש לו סיבה טובה. כשאנחנו מבינים את זה ומכבדים אותם, אנו מלמדים אותם להשתית יחסי כבוד ביניהם.

אהבתי מאוד את צורת הכתיבה של הכותבות, שהופכת את זה למעין סיפור. כתיבה פשוטה ונעימה לקריאה, עם המון סיפורים שמדגימים את הרעיונות שבספר. חלק מהסיפורים ממש מרגשים ונוגעים, שמראים לנו איך בעזרת התערבויות פשוטות, היחסים בבית השתנו מן הקצה אל הקצה.

במהלך כתיבת הספר ערכו הכותבות מספר קבוצות הורים, שבהם לימדו את העקרונות המובעים בספר. כך הן בדקו את הרעיונות שלהן, וראו את תגובות ההורים ואת השינויים בבית לאורך זמן. זה מוסיף לספר הזה אמינות והופך אותו למן חוכמת המון – למשהו שמורכב מהרבה מאוד התנסויות של משפחות שונות.

הספר נותן גם רקע רעיוני וגם כלים פרקטים. שזה דבר מבורך מאוד בעיני, כי כהורים, אנחנו לפעמים מבקשים לעצמנו שיטות ודרכים יעילות לעבודה, אך ללא שינויים פנימיים, ואז התוצאות מוגבלות. בספר הזה, לעומת זאת, הדברים שלובים ותומכים זה בזה. את הספר הזה כדאי שיהיה בבית ונוכל לשוב ולקרוא בו על מנת להעמיק ולהפנים את הרעיונות שבו. כי כדי לעשות שינויים עמוקים, נדרשת הפנמה, ולא רק קריאה אחת. למשל, אם ברצוננו לשנות הרגל כמו חיפוש אחר אשמים, אחרי שכל חיינו הורגלנו לכך, נצטרך לעשות עבודה.

ממליצה בחום.

אשמח לשמוע מכם, אם לקחתם מהספר הזה משהו ואיך זה השפיע בבית שלכם. מוזמנים לכתוב פה למטה בתגובות.

bottom of page